Przejdź do głównej zawartości

Garść fotografii

Okres świąteczny już za nami, a tu proszę w skrzynce mailowej czekał na mnie wspaniały prezent. I jak tu nie wierzyć w św. Mikołaja? Kolejny raz mile zostałem zaskoczony. Tym razem graść archiwalnych zdjęć z Wrzeciona nadesłała pani Katarzyna Łucznik. Są one tym bardziej cenne, że ukazują fragment osiedla dotychczas słabo reprezentowany na blogu. Serdecznie dziękuję za wszystko i bardzo gorąco pozdrawiam!!! A na początek obszerne fragmenty listu:

Urodziłam się w 1972 rroku na Bielanach i pierwsze 10 lat swojego życia spędziłam właśnie na Wrzecionie. Mieszkałam z Dziadkami i z Rodzicami w bloku przy ul. Wrzeciono 8A i stamtąd pochodzą te zdjęcia. Widać na nich sam blok, który jest jeszcze nie otynkowany i jego najbliższą okolicę. Zdjęcia zostały zrobione około roku 1969. Tak przynajmniej mówi moja Mama, którą widać na zdjęciach. Na jednym widoczny jest teren Ogródka Jordanowskiego, który widać było z naszego okna i w którym ja bawiłam się z kolegami i koleżankami. Może też czytają Twojego bloga... To było bardzo miłe i fajne dzieciństwo, dzięki temu, że to osiedle było idealne dla dzieci: daleko do ulicy, za domem wielki plac zabaw (Ogródek Jordanowski), a przed domem parę mniejszych. Pełno dzieciaków i zabawa na dworze od rana do nocy, tylko czasem ktoś wołał swoje dzieci przez okno, na obiad. A tak, to właściwie totalna wolność i pełno zieleni - teraz dzieci nie mają tak dobrze. Bardzo są to miłe wspomnienia. Dawno nie byłam na Wrzecionie a na zdjęciach współczesnych nie poznaję tego osiedla. Wiem, że się zmieniło, bo cała Warszawa się zmienia dość szybko. Bardziej znajome wydają mi się miejsca z tych starych zdjęć :)

Oczywiście zdjęcia wysyłam i zgadzam się na ich publikację, ku radości wszystkich mieszkańców tego osiedla, cieszę się, że je kochacie, może dzięki Wam nie zginie i będzie coraz piękniejsze.

Pozdrawiam,
Kaśka Łucznik   

1969. Nieotynkowany budynek przy ul. Wrzeciono 8A. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
1969. Nieotynkowany budynek przy ul. Wrzeciono 8A. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
1969. Podwórze przed blokiem Wrzeciono 8A (po prawej). Ujęcie w kieruku północno-zachodnim. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
1969. Widok z balkonu bloku Wrzeciono 8A w kierunku południowo-wschodnim. W tle widoczny kompleks budynków Dewulotu. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
1969. Widok z bloku przy ul. Wrzeciono 8A w kierunku północno-wschodnim. Na pierwszym planie Jordanek, za nim Fabryczka. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
1969. Przed Domem Weterana na ul. Szubińskiej 4. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
1969. Spacer po osiedlu. W tle bloki Lindego 14A (po lewej) i Lindego 12 (po prawej). Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik
 
 1969. Niezabudowany plac w rejon dzisiejszego kościoła. Widok w kierunku północno-zachodnim. Fot. z rodzinnego archiwum Katarzyny Łucznik

Komentarze

Najpopularniejsze posty

Historia osiedla Wrzeciono

Bar Hutnik

Wrzeciono od A do Z

Krytycznie o osiedlu Wrzeciono

Młociny Południowe?